Terugblik collegetour met Gert-Jan Segers

cuprofiel.jpg
Door ChristenUnie Altena op 2 november 2023 om 19:51

Terugblik collegetour met Gert-Jan Segers

Op woensdag 11 oktober was oud-ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers te gast in ’t Wapen van Emmickhoven in Almkerk voor een collegetouravond.

De avond werd gepresenteerd door Evelijn Zandberg van de jongerenafdeling PerspectieF. Er was een mooie opkomst van mensen van allerlei leeftijden. Segers beantwoordde vragen over zijn drijfveren om de politiek in te gaan, hoe zijn leven als partijleider eruit zag en voor welke keuzes hij kwam te staan. Segers legde uit hoe de fractie en hijzelf tot besluiten kwamen en welke invloed de sociale media op de politiek heeft. Ook vertelde hij over zijn leven na de politiek. Segers sloot af met een pleidooi om niet vanaf de zijlijn te blijven roepen wat er verkeerd gaat, maar zelf in actie te komen tegen onrecht wat je hart raakt. Samenwerken en verbinding zoeken met anderen is volgens hem daarbij onmisbaar.

De avond werd afgesloten met geanimeerde gesprekken bij een drankje en een signeersessie bij de verkoop van Segers’ onlangs verschenen boek over zijn tijd in Den Haag, “Macht en onmacht”.