ChristenUnie Altena waakzaam over uitvoering Jeugdzorg

Hennie
Door Hennie Schermers op 22 september 2023 om 10:00

ChristenUnie Altena waakzaam over uitvoering Jeugdzorg

ChristenUnie Altena vindt het belangrijk dat de Jeugdzorg in onze gemeente goed wordt uitgevoerd en dat gezinnen en jeugdigen die extra ondersteuning nodig hebben deze ook op een goede manier krijgen. In 2025 gaat de gemeente binnen de regio West Brabant Oost samenwerken met andere gemeentes om de Jeugdzorg uit te voeren.

De ChristenUnie wil dat de goede zorg die we nu in Altena hebben gewaarborgd blijft: kleine zorgaanbieders mogen niet gemangeld worden door grote zorgaanbieders, identiteitsgebonden/ christelijke hulpverlening moet blijven bestaan, ook buiten onze regio moet zorg ingekocht kunnen blijven en de gezinshuizen hebben een aparte status. Vooral de korte lijnen die er nu zijn willen we behouden. We zien ook kansen in de samenwerking. Een Sterk Lokaal Team waarin ook laagdrempelig mensen rondom een gezin kunnen aansluiten en er meer gekeken gaat worden naar een totaal aanpak in plaats van versnippering van zorg zijn zeker mooie ontwikkelingen. Samenvattend mag u van de ChristenUnie een waakzame houding verwachten bij de plannen en de uitvoering van de Jeugdzorg.