Voor ieder kind een zwemdiploma A-B-C

header-zwembad.png
Door ChristenUnie Altena op 10 november 2018 om 20:18

Voor ieder kind een zwemdiploma A-B-C

Elk kind in Altena heeft aan het einde van de basisschoolleeftijd het zwem-ABC. Dat is de onze inzet. Een zwemdiploma voor kinderen is heel belangrijk in ons waterrijke gebied. Wij willen daarom dat alle kinderen een zwemdiploma kunnen halen. Door een ‘zwemdiploma’ uit te reiken aan zwemdocenten willen wij dat op ludieke wijze onder de aandacht brengen.

Zaterdagmiddag was daarom Aqua Altena het decor van het symbolisch uitreiken van het diploma door ChristenUnie kandidaten Caroline van Tilborg-Kant en Hennie Schermers-van Elderen aan zwemdocente Erica.

Hennie Schermers: "Als ChristenUnie pleitten wij voor schoolzwemmen en willen dit behouden of herinvoeren in de gemeente Altena. Ook willen wij hiervoor extra geld beschikbaar stellen, zodat het voor alle kinderen mogelijk is om hier aan mee te doen in Altena."

"Schoolzwemmen is een goede manier om ervoor te zorgen dat kinderen snel leren zwemmen. Wij steunen dat dan ook van harte en blijven ons hiervoor inzetten in Altena.” vult Caroline van Tilborg haar aan.