ChristenUnie Altena bedankt buurtbuschauffeurs

cuprofiel.jpg
Door ChristenUnie Altena op 3 november 2018 om 11:39

ChristenUnie Altena bedankt buurtbuschauffeurs

Met bloemen en gebak heeft ChristenUnie Altena buurtbuschauffeurs in het zonnetje gezet tijdens een rondje met de buurtbus door Altena. De buurtbussen in Altena worden gereden door vrijwilligers die daar wat betreft ChristenUnie Altena veel waardering voor verdienen.

“Buurtbuschauffeurs zijn enorm belangrijk in de bereikbaarheid van onze dorpen. Dankzij hen zijn scholen en voorzieningen als verzorgingshuizen bereikbaar voor iedereen. Wij bedanken hen voor dit mooie vrijwilligerswerk dat zij doen” aldus lijsttrekker Wijnand van der Hoeven die samen met andere ChristenUnie kandidaten bloemen en gebakjes uitdeelde aan de buurtbuschauffeurs op de grote buurtbushalte in Almkerk.

Rondje door Altena met de buurtbus
Op werkdagen is Almkerk ieder uur een komen en gaan van buurtbussen die door heel Altena rijden en aansluiten op de grotere buslijnen. Een mooie plek om de buurtbuschauffeurs in het zonnetje te zetten en een mooie plek om te beginnen aan een rondje door Altena.

In kleine groepjes reisden de ChristenUnie kandidaten door Altena om de bereikbaarheid van dorpen zelf te ondervinden. Zo werden onder andere Almkerk, Nieuwendijk, Giessen en Andel aangedaan. Daarbij bleek dat er ruimte voor verbetering is om de reistijd en het aantal keer overstappen te verbeteren.

Half uur naar gemeentehuis
“De vorming van de nieuwe gemeente Altena is hét moment om goed naar de bereikbaarheid van alle dorpen, scholen en verzorgingshuizen te kijken. Zo zou voor inwoners de reistijd naar het gemeentehuis nooit langer dan een half uur mogen zijn.” aldus kandidaat Hermen Vreugdenhil. “Daarnaast vinden we het als ChristenUnie belangrijk om te zorgen voor goede aansluitingen met de grote OV-lijnen naar Den Bosch, Gorinchem, Breda en Utrecht. Wij gaan daar vol op inzetten!”